ENCANTAR zou u wel eens kunnen betoveren met de klank van hun vier zoete stemmen... Deze vitale meiden willen oude muziek nieuw leven inblazen. In een wereld van leven en dood, vuur en passie, dynamiek en sonoriteit maakt u kennis met muziek die op het eerste zicht misschien wat stoffig lijkt,maar dit absoluut niet is !

Sarah Abrams (sopraan) begon haar zangstudies op 15-jarige leeftijd aan de Kunsthumaniora te Antwerpen, waar ze les volgde bij Pascale De Turck. In 2002 studeerde ze af met grootste onderscheiding. Momenteel vervolmaakt Sarah zich bij Beatrijs de Vos, Sasja Hunnego en Rita Dams aan de conservatoria van Brussel en Den Haag.
Masterclasses volgde Sarah o.a. bij Jeanette Thompson, Udo Reinemann, Bart De Kegel, Jard Van Nes en Axel Everaert.
Sarah spitst zich vooral toe op het zingen in koren en ensembles: zo zong ze de voorbije jaren mee met het Wereld Jeugdkoor, het Vlaams Radio Koor, het Wereld Kamerkoor, de Kooracademie,... en in ensembles zoals Euterpe Baroque Consort, Ardalus,...
Sarah werkte samen met dirigenten zoals Frieder Bernuis, Philippe Herreweghe, Georg Grün, Gunnar Eriksson, Kaspars Putnins, Peter Broadbent, Fred Sjöberg, Andrew Arthur,...
Samen met het saxofoonkwartet Bl!ndman werkte Sarah mee aan een concertenreeks rond Mozart canons, een programma waarmee ze reeds concerteerde in Nederland, Spanje, Duitsland en Belgie.
Momenteel speelt Sarah ook mee in een muziektheaterproductie rond Pier Paolo Pasolini, met concerten in eigen land en Nederland.

Lieselot De Wilde (mezzosopraan) studeert sinds 2003 aan het Lemmensinstituut bij Dina Grossberger en Katelijne Van Laethem.
Ze verleent als soliste haar medewerking aan o.a. Flanders Recorder Quartet / Vier op’n rij, Klara in het Paleis,... en is verder al regelmatig te horen op de Vlaamse concertpodia, vooral binnen het oude muziekrepertoire. Hiernaast vormt ze ook een kamermuziekduo met Pieterjan De Meulder. Samen leggen ze zich vooral toe op het liedrepertoire van de 19de en 20ste eeuw.
Ze volgde verscheidene masterclasses (o.a. bij Greta Dereyghere, Axel Everaert, Udo Reinemann,...)
In een productie van Transparant was ze te horen als Fairy Queen in de gelijknamige opera van Purcell. Ze zingt in de ensembles Soratea en Encantar.
In 2003 werd ze laureate van de Dexiawedstrijd Axion Classics met een eerste prijs

Kerlijne Van Nevel (mezzosopraan) werd op 16 januari 1985 in Leuven geboren. Na het beeindigen van de Latijnse humaniora begon ze in 2003 te studeren bij Marianne Vliegen in het Lemmensinstituut. Voorheen had ze ook al stemvorming en zang gevolgd aan de muziekacademie te Jette en was zij lid van het Nausikaa-koor in Brussel. Sedert kort maakt ze deel uit van het kamerkoor ´El Grillo´ onder leiding van Inge Bollaert en volgt zij bovendien zangles bij Dirk Snellings. Ook zong zij al onder leiding van verschillende grote dirigenten onder wie Philippe Herreweghe, Dirk Brosse, Kurt Bikkembergs en haar eigen vader Erik Van Nevel.
In 2006 richtte zij samen met drie mede-studenten een nieuw ensemble op ´Encantar´ genaamd. Deze vier jonge zangeressen concentreren zich vooral op oude muziek die zij volledig a capella brengen.
Naast haar studies neemt zij ook deel aan een heel aantal binnen - en buitenlandse zangstages om haar stem verder te vervolmaken.

Soetkin Baptist (mezzosopraan/alt) studeert sinds 2003 aan het Lemmensinstituut in Leuven en is reeds erg actief in de professionele muziekwereld. Als hoofdzangeres van het ensemle Ishtar heeft zij de laatste jaren in tal van culturele centra in Vlaanderen opgetreden. Daarnaast is zij ook gastzangeres bij het project ´Chansons sans paroles´ van Wouter Vandenabeele, volgend seizoen gastzangeres bij Olla Vogala, zangeres bij het vocaal kwartet Encantar en vormt ze ten slotte met de pianist Peter Jeurissen een duo dat zich specialiseert in het Liedrepertoire. Door de verscheidenheid van de projecten heeft zij al heel wat podiumervaring. Naast klassieke liederen zingt ze ook Portugese fado, Europese volksliederen en oude polyfone muziek.